3 min read

Sähköala katsoo eteenpäin -keskustelu

19.11.2020

Tervetuloa seuraamaan Sähköala katsoo eteenpäin -keskustelutilaisuutta, jossa keskustelijoina:

Lasse Kalmi Rexel Finland Oy
Marjo Miettinen Teknologiateollisuus ry & Ensto Oy
Helena Orasvuo Sähköinsinööritoimisto SHS Oy
Kai Puustinen Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry ja
Niina Nurminen Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen.
Moderaattorina toimii Kari Heikkilä.

Keskustelun aiheina mm.:
Miten virusepidemia seurauksineen on vaikuttanut sähköalan toimintaan?
Mitä on odotettavissa lähitulevaisuudessa?
Olemmeko pysyvien muutosten äärellä?

Seuraa keskustelua youtubessa

Keskustelemassa:

lasse_kalmiLasse Kalmi, toimitusjohtaja, Rexel Finland Oy

Vähittäis- ja tukkukaupan eri sektoreilta hankittu laaja näkemys on tullut myös muiden alan toimijoiden käyttöön muun muassa Sähköteknisen Kaupan Liiton hallitusjäsenyyden kautta. Lasse näkee, että investoinnit sähköiseen infrastruktuuriin ovat kilpailukyvyn ja hiilineutraalin yhteiskunnan perusta.
www.rexel.fi

marjo_miettinen

Marjo Miettinen, hallituksen puheenjohtaja, Ensto Oy ja Teknologiateollisuus ry

Pitkä kokemus kansainvälistyneen teknologia- ja perheyhtiön johdossa on arvokasta lukuisissa luottamustoimissa yhteiskunnan johtopaikoilla kuten Teknologiateollisuus ry:n hallituksen puheenjohtajana. Marjo on väsymätön jatkuvan oppimisen, naisten aseman, vastuullisen omistajuuden ja kestävän kehityksen puolestapuhuja.
www.ensto.fi | www.teknologiateollisuus.fi

Niina_NurminenNiina Nurminen, tiimiesimies ja rakennuttajapäällikkö, Keskinäinen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen

Kiinteistöjen rakennuttaja sekä ylläpitopalveluiden johtaja ja manageroija ovat rooleja työnkuvassa, jonka tavoitteena on kasvattaa yhtiön 6,5 miljardin kiinteistösijoitusten arvoa osana eläkevarallisuutta. Niinan johtotähtenä on vastuullisuus, mikä näkyy muun muassa taloteknisten ratkaisujen valinnoissa.
www.ilmarinen.fi

Helena_OrasvuoHelena Orasvuo, toimitusjohtaja Sähköinsinööritoimisto SHS Oy

Vuoden sähkösuunnittelijalta vaaditaan kannattavan liiketoiminnan lisäksi korkeaa ja monipuolista osaamista, asiakaslähtöisyyttä, tinkimätöntä laatua, kehittyneitä työskentelytapoja ja yhteiskuntavastuullisuutta. Helenan perustama yritys on edelleen ainoa naisen perustama ja omistama sähköinsinööritoimisto Suomessa.
www.shs-sahko.fi

Kai_PuustinenKai Puustinen, toimitusjohtaja, Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry

Taloteknisen kaupan avainpaikoilta kokemustaan tuonut järjestöjohtaja vaikuttaa monella suunnalla, jotta alan ammattilaisia ja uutta osaamista riittää tulevaisuuden tarpeisiin. Kai tietää, että ilmastotavoitteiden saavuttaminen ja kestävä kehitys vaativat yhä kehittyneempiä sähköistysratkaisuja ja niiden laajamittaista käyttöönottoa.
www.stul.f

kari heikkilaKari Heikkilä, keskustelun moderaattori, Radiant Consulting Oy

Viestintätoimistoyrittäjä, joka tuntee energia- ja talotekniikan ilmiöineen sekä toimijat niiden takana.
www.rad.fi